Bossche boilies

Frankrijk sessie Jasper Korll

Na mijn examens was mijn examen cadeau echt dichtbij gekomen en kon ik me volledig gaan richten op de voorbereiding voor een week vissen op een water in Frankrijk.
Ik ben hier vorig jaar juli ook al een keer geweest, nu zouden we een maand eerder gaan. We hebben vorig jaar
veel geleerd over het water en ook over de stek zelf, we hebben weer dezelfde stek geboekt. 25 mei was ik klaar
met mijn examen en die week werden er gelijk 5 van de 7 nachten gevist, met leuke resultaten.

Tussendoor heb ik een beetje de spullen uitgezocht en besteld wat we nog nodig hadden voor Frankrijk .

De keuze van voer was vrij snel gemaakt, we gaan met een hengel 30 mm boilie en 5 hengels met 20 mm

secret fish bosscheboilies vissen.Totaal nemen we ongeveer 25 kilo mee. Het was eindelijk zover maandag nacht vertrokken we afgeladen naar Frankrijk. Na een goede reis kwamen we om half 9 aan.
Voor de eerste 2 dagen even wat boodschappen gedaan.Toen we bij het water aan kwamen waren onze voorgangers al weg zij hadden de laatste drie nachten goed gevangen dus dat beloofde veel goeds.

Na de regels te hebben doorgenomen met de eigenaar zijn we naar de stek gegaan. We hebben een mooie stek
met rechts een bomenrand waar zeker 4 hengels tegenaan kunnen, op het wijd licht een grote grind plaat en we konden naar het eiland vissen, genoeg mogelijk heden dus.

Toen ik met mijn voerboot richting het eiland wilde varen merkte ik dat hij rond de 100 meter stoorde en niet goed reageerde op wat ik deed. Het eiland gingen we dus niet redden maar dat maakte niet zo veel uit want vanuit bijna alle stekken werd hier naar toe gevist.

De eerste nacht verliep helaas zonder succes, 2 vissen werden verspeeld in het wier.Voor de deur zijn we een rondje gaan lopen om te kijken welke stekken er nog vrij waren.Na overleg met de beheerder mochten we voor een nacht op een andere stek gaan zitten.
Onze stek werd voor een groot deel wier vrij werd gemaakt. Op de andere stek wisten wij 2 vissen te vangen van respectievelijk 16 en 11,5 kilo. We besloten om hier nog een nachtje te blijven zitten. Het was mooi weer en er werd over het hele meer weinig vis gevangen.

De derde nacht zijn we vroeg naar bed gegaan omdat we allebei best moe waren.
We wisten deze nacht 3 vissen te vangen van 12,9 en 16 kilo.Tijdens het ontbijt (gebakken ei op stokbrood), besloten we om nog een nachtje te blijven.

Overdag gericht op steur gaan zitten met een pellet mix en grote pellets als haak aas.
Ik vaarde om 13.00 de 'steur' hengels het wijd op, om 14.00 uur ging mijn delkim al af toen ik aansloeg zag ik

de vis boven op mijn stek het water uitkomen.

De 4de nacht heb ik met 3 hengels gevist op steur, het was een heldere nacht met volle maan.dus niet ideaal voor de vangsten. S'nachts om 3 uur kreeg ik weer een keiharde run en hoorde de vis in het donker al springen, Pa weer een steur!! Na een mooie dril weer een steur geland. Overdag heb ik weer 2 hengels voorzien van

pellets uitgevaren, na 2 uur krijg ik weer een harde run en we zagen hem spring op een meter of 80 uit de kant,

Pa volgens mij is dit hem! Na 30 min drillen sprong hij vlak voor de kant nog een keer de lucht in, ja pa volgens mij is dit hem! Na het landen moesten we de vis er samen uit halen want voor mijn vader alleen was hij veel te zwaar,ja hoor dit was hem.
De vis waarvan we de foto’s stiekem thuis al hadden bekeken, het is een kruising van een diamant steur met

een gewone steur en weegt 43  kilo met een lengte van165 cm.
Nacht nummer 5 viste wisten we 2 karpers te landen van 11 en 13 kilo .
Tot nu  nog alleen maar spiegels. Overdag zijn we terug verkast naar onze geboekte stek .
Het wier was groten deels weer opnieuwd aangegroeid maar na de bomen rand konden we

nu wel vissen zonder echt last te hebben van het wier.
We hadden er 100 % vertrouwen in, na rust op de stek en vier avonden voeren.
In de avond zei ik nog tegen mijn vader, pa dit word het vannacht... we gaan vroeg slapen.
Om 23.45 werden we gewekt door mijn delkim maar toen ik buiten stond ging ook tegelijker

tijd de hengel van mijn vader af en besloot die te pakken omdat ie strak onder de bomen lag.
Ik had een loze run, waarschijnlijk verkeerd gehaakt want ik heb de vis helemaal niet gevoeld. Mijn vader had een spiegel van 24,3 kilo! Gefeliciteerd pa , je record gaat nu van 14 ,5 kilo

naar 24,3 kilo !!

Diezelfde nacht wisten we nog 3 karpers te vangen van 15, 11 en 10 kilo .Overdag kreeg mijn vader weer een aanbeet, toen hij de vis halverwege had kreeg ik een harde run op mijn hengel, bij het aanslaan zag ik een steur boven komen op mijn stek, ditmaal gewoon op een 20mm Secret fish boilie.
Deze steur zwom zich langs de kant vast in het wier, heb toen de hengel een tijdje op de

steun gelegd, in de hoop dat de vis zelf weer uit het wier zou zwemmen.

Mijn vader had ditmaal een spiegel van 20,5 kilo na wat foto’s maken de vis terug gezet.
Daarna maar weer aan de gang gegaan met mijn steur, uiteindelijk heb ik hem wel losgekregen het bleek dezelfde steur als de eerste te zijn.

Overdag hebben we de hengels eruit gehaald en de stekken weer wat rust gegeven onder tussen vast wat schoongemaakt en opgeruimd.

De laatse nacht viste mijn vader niet meer maar liet zijn hengels er wel inliggen. Ik kon dus helemaal mijn eigen ding doen. s'avonds

tussen 21.00 en 21.45 wist ik 3 vissen te vangen. mooie vissen o.a. een schitterende spiegel van 11 kilo, een schub van 14,5 kilo

en een spiegel van 20 kilo!

Na alle hengels weer opnieuw te hebben uitgevaren zijn we vroeg gaan slapen.

S'nachts om 2 uur verspeelde ik nog een vis in het wier, om 19.30 wist ik nog een dubbele run te landen (14,5 en 12 kilo ). Na deze 2 vissen heb ik alle hengels binnen gedraaid en zijn we gaan opruimen. In totaal hebben we 20 karpers en 4 steuren weten te vangen.

Mijn vader heeft met zijn vis van 24,3 kilo het meer record aangescherpt met 300 gr.

En ik heb de grootste steur weten te vangen, voldaan zijn we naar huis gereden en met de nodige tegen stribbelingen doorn Rouen zijn we s’avonds thuis gekomen en hebben alles opgeruimd, daarna vroeg naar bed want de volgende ochtend moest ik weer gaan werken.

S’middags kreeg ik de uitslag van mijn eind examen bij een geslaagd examen

cadeau hoorde ook mijn geslaagde Eind examen, geslaagd dus!