Bossche boilies

Sessie lac de Grosley

Omdat er een karper sessie gepland stond voor Frankrijk  moesten wij eerst even een aantal kilo boilies ophalen bij Klaas verdeel punt van bosscheboilies Zwolle, ik had gekozen voor de Vismeel en Red energie boilies.

Mijn maatje (die zelf niet vist) en ik gingen voor het eerst naar Frankrijk, lac de grosley in het plaatsje Grosley sur risle in Normandie om precies te zijn.
We kwamen rond een uur of 10 aan, eerst nog even langs bij de plaatselijke supermarkt. Na 5 minuutjes rijden kwamen we eindelijk aan bij het water. We werden ontvangen met een bakkie koffie daarna papieren tekenen en betaling in orde gemaakt.

We konden nu door na de stek, een mooie stek, ruimte genoeg voor een visser. Tenten opzetten hengels in orde maken, onderlijnen monteren en natuurlijk boilies aan de hair bevestigen.

Ik beaasde 2 hengels met de vismeel boilies van BB , hierop bevestigde ik een fel gele pineapple pop up, op de andere  een paarse Tuttie fruttie pop up.

Deze 2 hengels bracht ik met de boot naar de overkant en op 1 a 2 meter voor de kant dropte

ik het geheel. De laatste hengel beaasde ik met tijgernoten op aanraden van ..... Nadat de hengels op de plaats lagen liep ik naar de beviste plekken en voerde ik de plekken verspreid aan met boilies
Hierop volgde even een middag dutje om weer bij te komen van de reis en het lange wakker zijn.
Om 20.30 uur ging voor de eerste keer mijn beet melder tekeer en ving ik de eerste vis van deze mid weekse sessie, een mooie spiegel van 20,6 pond, deze was gevangen op de hengel met de vismeel boilie met pine apple pop up .

Om 22.10 uur ging mijn beetmelder weer tekeer, hierop volgde mijn eerste 30 ‘er van deze sessie en dat op dezelfde hengel. Nu tijd voor een biertje en wat lekker eten….kort daar na mijn slaapzak opgezocht want de nachten waren enigszins fris, hooguit een graadje of 5. Na een uurtje of wat te hebben geslapen ,werd ik om 05.30 uur gewekt door mijn beetmelder en 10 a 15 minuten later lag de volgende karper op de mat, weer een 30 ‘er en weer op dezelfde hengel.
Deze vis was 31,6 pond. Verder die nacht, ochtend en dag bleef het rustig. Omdat ik niet wist wat ik kon verwachten, aangezien het mijn eerste Frankrijk trip was , was ik toch zeker niet teleurgesteld over mijn eerste dag/nacht in Frankrijk. Omdat de vangsten niet tegen vielen, weer een aantal keren de kant verspreid  met boilies .
En het compacte voeren deed ik bij het uitvaren van de lijnen d.m.v mijn voerboot.

De avond begon meteen goed, want om 18.15 melde zich weer een vis.
Dit keer gevangen op de andere hengel die ook aan de overkant lag , wel met vismeel boilie maar nu met de Tuttie Fruttie pop up, 18,8 pond.

Dus de vismeel boilies, waar ik mee voerde deden het meer dan goed.
Na wat foto’s en de onderlijnen opnieuw te beaasen gingen de hengel weer uit .

Het duurde niet lang of de volgende vis melde zich alweer en weer op de vismeel met Tuttie fruttie pop up.
Een erg mooie vis van precies 29 pond. Het bleef deze avond /nacht verder rustig.
De dag erna werden er nog een aantal vissen gevangen van 18 pond, 2 mooie goudkarpers van 17,4 en 17,5 pond en nog een spiegel in de vroege ochtend van 14,5 pond, deze ook op de vismeel boilie.

Wat me opviel was dat ik nog geen vis had gevangen op tijgernoten, dit terwijl er op die plek toch vis actief was.Nog maar even volhouden, want de aanhouder....... precies die wint dacht ik, maar nee hoor de tijgernoten waren tot nu toe geen succes, terwijl die vrolijke vriend het me zo aanraadde.

Deze hengel maar eens van aas veranderen en dat met de ongelooflijke mier zoete Red energie boilie.
Eerlijk gezegd moet ik bekennen dat ik er niet meteen mee ben gaan vissen, want ze waren zo zoet dat ik er eerst niet zoveel vertrouwen in had .... maar achteraf had ik spijt! Want op de een na laatste dag kreeg ik een mooie fluiter op mijn  linker hengel, inderdaad op de Red energie boilie.

Na een zware dril ving ik een oersterke mooie oude spiegel en tevens de grootste van de sessie 31,7pond.
Nog geen 2 uur later weer een aanbeet op de red energieboilie, dit maal de kleinste karper van de sessie

14 pond, maar wie het kleine niet eert ........... Juist !
In mijn laatste nacht vissen op lac de Grosley ving ik nog een mooie spiegel van 25,2 pond en Weer op de

Red energie bol. Een top boilie, ik heb er spijt van dat ik er niet eerder mee ben gaan vissen .
Maar ik ga met deze boilie zeker de Nederlandse wateren bevissen